Lyon, geen internet en in de Bergen - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu Lyon, geen internet en in de Bergen - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu

Lyon, geen internet en in de Bergen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 December 2014 | Frankrijk, Grenoble

Bonjour,

Vandaag weer internet, dus hierbij een verslag!

Helaas kenen ze hier geen Sinterklaas, dus nam ik vrijdag een lading chocoladepepernoten mee naar 't lab. Helaas was t daar heel rustig, dus ik heb ze allemaal zelf kunnen opeten, haha.

Zaterdag ben ik naar Fête des Lumières geweest in Lyon, met een internationale trip. Gezellig vergezeld door gelukkig mensen die ik daarvoor had leren kennen - Juta uit Finland en Julia uit Russia - alleen miste die laatste de bus doordat ze zich had verslapen. Op internationale activiteiten word hier trouwens gewoon Frans gesproken - ook voor belangrijke dingen als wanneer de bus teruggaat. Mega handig natuurlijk met alleen internationale studenten in je bus.
Anyway, het was koud in Lyon maar mooi, veel gezien (zie foto's), en vermaakt met 2 Italiaanse meiden, 1 Italiaanse jongen, een amerikaan genaamd Josh, Jutta en uiteindelijk ook Julia die de trein had genomen. Een mooie maar koude stadswandeling gemaakt en de marche Noel bezocht - vin chaud, crepes, andere onzin, en negerzoenen (a 1,50 per stuk, de Amerikaan die hem kocht verklaarde me voor gek toen ik zei dat ze echt niger kisses in dutch heten). Owhja, het lichtfeest hebben we voornamelijk grotendeels gemist omdat we uit eten gingen (geitenkaassalade, ravioli en creme brulee, ook in Lyon kunnen ze best wel goed koken..:)). Daarna bleek het nogal vol van mensen in de stad (lees: je kon niet normaal meer lopen, ik heb vooral de ruggen van mensen gezien), en moesten we 'snel' terug naar de bus. Uhm. Gelukkig bleek die, toen wij daar een half uur te laat aankwamen omdat we van de Franse politie nergens door heen mochten omdat de straten waren afgesloten, ingeparkeerd te zijn en er nog te staan.

De dag erna bleek het internet het niet meer te doen in mijn kamer, bleek de toeristenoffice dicht in de stad omdat ze al op de kerstmarkt stonden, én waren ook nog de meesten supermarkten dicht. Maar uiteindelijk wel vermaakt door te gaan schaatsen met de mensen van de dag ervoor..:)

Dinsdag was wel spannender-ik ging mee met Maelle om ouderen te meten. Maelle spreekt geen Engels. Helemaal niet. En de ouderen ook niet (of course). Maar de weg er naar toe was al helemaal vet. We moesten namelijk naar 2 ski-dorpjes (dat wist ik niet van te voren, net zoals ik verder uberhaupt niet echt wist hoe of wat, want we hadden eeb beetje een taalbarriere..:P), en laat het nou net die nacht super veel gesneeuwd hebben. Oke, iets minder voor Maelle die moest rijden, maar woooow, wat mooi! Wel heel raar om daar in de auto te zitten, terwijl je niet je ski's bij je hebt maar wel je meetinstrumenten. Ondanks geen Engels vind ik persoonlijk dat ik het er goed hebt afgebracht - 4 mensen gemeten én ze duidelijk gemaakt wat ze moesten doen in het Frans, en volgende week mag ik weer komen...:)

Oke, dat was 't wel...:) Ik heb ook maar even een foto toegevoegd van 't lab, mochten jullie 't niet geloven naar dit verhaal - daar breng ik toch wel de meeste tijd door. Morgen internationaal diner en kerstfeest, word dus leuk..:) En van de week nog veel meer metingen, dat gaat dus gelukkig ook wel goed komen! En geen foto's meer van mijn muren - ondanks dat ze er nu echt wel leuk uitzien omdat ik ze heb behangen met posters. Maarja, ik luister altijd naar Rosa, dat snap je.

Liefs!

  • 09 December 2014 - 22:44

    Anna:

    Leuk Esther!!
    En fijn dat je er ondanks te taalbarriere wel gewoon overal uitkomt :)
    Liefs!

  • 09 December 2014 - 22:52

    Mirel:

    Hee Esther!

    Het klinkt alsof je je daar prima vermaakt! Leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet ook!
    En al vier mensen gemeten, mooi op schema dus?

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Student Human Movement Sciences - Healthy ageing in Groningen.

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 3221

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 28 Februari 2015

Grenoble

01 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: