Skieen met zon en onverwachte verassingen..:) - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu Skieen met zon en onverwachte verassingen..:) - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu

Skieen met zon en onverwachte verassingen..:)

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 December 2014 | Frankrijk, Grenoble

Salut!
Het is al weer even geleden dat ik een verslag plaatste, maar zoooo spannend is mijn leven hier nu ook weer niet..;)

Helaas is t foam niet meer terecht gekomen, maar de nieuwe is gelukkig al geregeld. Niemand was boos, ik heb wel 100x gehoord dat ik me er vooral geen zorgen over moest maken. Verder gewoon gewerkt (zoals ik al zei, niet zo spannend), en Franse werknemers getroost die moesten skypen met Nederlanders (uhm, ik ging helpen tijdens een skype gesprek met Nederlandse en Franse collega’s, want ze kon erg slecht Engels, maar halverwege het gesprek vroegen de Franse collega’s aan haar de microfoon uit te zetten en dat resulteerde in dramatische taferelen, haha…)

Trouwens ook eindelijk de kerstmarkt gezien, dit keer met een stel gezellig Duitsers die bij mij op de gang wonen. Waarvan één een auto heeft. En of ik de volgende keer met ze kom mee skieen..:)? Alleen zijn kerstmarkten in de regen niet zo chill, dus maar weer naar huis. Helaas gaan alle Duitsers terug naar Duitseland in de kerstvakantie, dus het is een beetje stil nu op de gang. Wel heb ik een fiets kunnen lenen, dus ik vermaak me wel.
Donderdag leuk feestje gehad, hoop gezelligheid, dit keer met een turk en een fin die alleen wodka dronken, maar eigenlijk in Engeland woonde maar eigenlijk in Grenoble dus (jaaa….), plus Jutta, IIda en Julia waar ik zo ook Kerst mee ga vieren.
Anyway, zoals beloofd nu wat mooie kiekjes in de sneeuw! Wow, wat een goede ski-dag! Goede sneeuw (lees: de nacht ervoor gevallen) en de hele dag geskied in de zon! Ik zat dit keer in groepje D, en wow, die hebben we ander tempo dan groep C. Wel leuk, maar ook zeer vermoeiend om een hele dag lang pistes af te ragen. En omdat de rest van de groep skiede voor ‘school’ (Ik verzin dit niet; je kunt hier skieen als schoolvak kiezen) deed ik even mee met het afskien. Ondanks dat ikzelf niet zo tevreden was, had ik 14 punten (geen idee op schaal van hoeveel, maar het was wel gemiddeld in mijn groep). Dus terug in de bus naar huis moe maar voldaan..:)
En nu dus ‘kerstvakantie’ waarin ik me vermaak met fietsen (want: zooo mooi hier, zie foto’s), eindelijk mijn eerste croissantje eten (ja, na 3 weken, ik weet t) en een soort van nog aan mijn artikel werken.

Maaaaaaaaaaar, nu vergeet ik t belangrijkste bijna: mama had mijn adres gevraagd, dus ik verwachte een kerstkaartje. Die kwam niet, dus besloot ik even bij de ‘accueil’ te vragen of ie daar was bezorgd. Ja, er was iets. In een schoendoos? Ik stond op t punt te zeggen dat ik dus voor een kerstkaart kwam, en dat dat niet klopte. Totdat ik keek er zag dat me naam op de schoenendoos stond..:) Super leuke verassing uit Groningen! Nu ben ik in het bezit van een dansende sneeuwman, zo schattig. En hij zingt ook. Dankjewel Mirel, Martine, Nikolet en Marjon!

En zo direct dus kerstdiner met Jutta, Julia en Iida. Ben benieuwd!

PS Hanna, takkie is ook helemaal in de kerstsferen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Student Human Movement Sciences - Healthy ageing in Groningen.

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3226

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 28 Februari 2015

Grenoble

01 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: