Week 1 in Grenoble - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu Week 1 in Grenoble - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu

Week 1 in Grenoble

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 December 2014 | Frankrijk, Grenoble

Bonjour,

Ik kreeg vragen van mensen of ik nog leefde en hoe t was in Grenoble. Dus toen leek het me wel handig om een waarbenjij.nu aan te maken, zodat iedereen 't kan lezen wanneer daar zin in heeft, tot wanneer je het boeiend vind, of voor de anti-lezers je kunt beperken tot het bekijken van de foto's.

Mijn reis verliep super soepel, ik kon direct na mijn vlucht (koffie was heerlijk Rosa, dankjewel), met de bus mét wifi van Geneve naar Grenoble. Na een grens controle op de Zwitsere-Franse grens na ondervraagd te zijn (serieus) en er 3 mensen uit de bus werden gegooid (geen grapje), veilig aangekomen in Grenoble. Waar ook alles weer super soepel ging; direct de goede tram, direct het goede gebouw voor mijn kamer gevonden..:)

De kamer is prima, zie foto's, en daar is dan ook alles mee gezegd. Ik heb een kamer van zon 12m2 in 'Ouest', een groot gebouw op de campus. De campus is heel chill, mega groot (3 tram stops totaal), met eigen zwembad, sporthallen, restaurants, wasseretes, fietsverhuur, tabakstores, banken, theathers, etc. Verder is internet traag, maar doet t wel. De muren in mijn kamer zijn super vies, dus ik moet ze nog even behangen met posters en cadeautjes..:) en gelukkig is takkie daar voor de nodige decoratie; dan wel mentale support.

Verder woon ik 1 tram stop weg van een mega Franse supermarkt, wat ik altijd super leuk vindt op vakantie, maar nu ben ik er al 3 keer in verdwaald. Ik kan er echt niks vinden, en loop constant heen en weer. Ze hebben vooral een enorm assortiment kerstspullen, variërend van ganzenlever, 10 kilo dozen koekjes, knuffel-kerstbomen en kinky kerstman (of vrouw eigenlijk dan) pakjes. Tres special. Gelukkig hadden ze ook franse geitenkaas, stokbrood en fromage blanche (jup, moeders, zon heerlijke kilo-bak vakantiegevoel).

Verder vermaak ik me prima op 't lab. Ik heb goed overleg gehad wat ik ga doen, ik ga komende week proefmetingen doen, en ben nu vooral aan t schrijven. Volgende week ga ik zelfs al ouderen meten - of ze in elk geval opzoeken in de gym - samen met een meisje dat alleen Frans spreekt. Wordt spannend..;)

Naast een niet zo super geslaagde dinsdagavond met een Frans-Duits cafe (wat uiteindelijk een spelavond bleek te zijn met het raden en zingen van Franse en Duitse liedjes, en helaas bleek mijn kennis van beiden, uhm, erg beperkt), gelukkig ook gisteren een wel geslaagde avond met een 'huis' (lees 3 mega flats) feest, met tartiflatte en vin chaud. Gelukkig wat leuke, internationale (rus, fin, duitser, amerikaan etc.) mensen ontmoet, die Engels praten, maar eigenlijk ook liever Frans....

Anyway, het is duidelijk wat ik hier moet leren, en doordat iedereen Frans praat hier (gek he, in Frankrijk) ga ik er vanuit dat ik over 3 maanden vloeiend Frans praat. Of in elk geval beter dan ik nu doen..;)

Verder is de planning komende zaterdag het 'Fête des Lumières' a Lyon, wat volgens Nicolas (mijn supervisor hier) super mooi schijnt te zijn en ik MOEST erheen, dus heb ik me vanochtend ingeschreven voor de trip met international people. Verder staat er een repas (iedere international neemt eigen eten mee), een noel avond, een cafe Engels/Frans, en volgende week zaterdag mijn eerste ski-tripje op de planning. Waarvoor ik morgen dus nog even langs de dechatlon moet, die ze, heel praktisch, precies tussen mijn Lab en Residence in hebben gebouwd.

Oke, so far, so good, sorry als ik niet terug app, zoals gezegd is de wifi hier niet zo goed. Ik ga morgen even een prepaid kaart halen, misschien dat daar wel internet op kan, dat merk je dan vanzelf;)

Ik zal jullie verder op de hoogte houden met wat leuke foto's, want het is hier zo mooi...:) Oprecht word ik elke keer weer gelukkig als ik uit het raam kijk en de besneeuwde bergtoppen zie!

X

  • 07 December 2014 - 13:16

    Rosa:

    Je staat bij mn favorieten hoor! Nu niet zoveel viezen foto's meer maken haha van die muren. Gewoon mooie van de bergen!!

Tags: Grenoble

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Student Human Movement Sciences - Healthy ageing in Groningen.

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 3235

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 28 Februari 2015

Grenoble

01 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: