Update?!? - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu Update?!? - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu

Update?!?

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Januari 2015 | Frankrijk, Grenoble

Salut!

Oeps, alweer een maand geleden dat hier een reisverslag kwam, nouja, het is in elk geval duidelijk dus dat ik me hier vermaak en geen tijd overheb om lange reisverslagen te schrijven...;)

Er is wel heel veel gebeurd in tussen!

Eerst kreeg ik bezoek van Mama, Papa en grootmoeder. Gezellig, veel geskied! Chamrousse op dag 1, na een volle skibus papa zo ver gekregen om ons er heen te rijden én een super mooie dag gehad daar. Verder een dag met mama (mét ski-bus) in sept-laux, ook al goed weer (zoooooon) en heel veeel geskied. Als laatst nog een dag in villard-de-lans, waar ik skiede met papa en mama en grootmoeder ons boven op de berg kwamen opzoeken. Gezellig..:) Daarnaast natuurlijk ook in Grenoble mijn verjaardag gevierd, taartjes eten mislukte een beetje maar muffins waren een goede vervaning. én raclette, jammie....!

Maar helaas ging die vakantie al weer snel voorbij en ging ik vanaf maandag gewoon weer hard werken op t lab. Het gaat zeker goed - ik heb al een hele hoop mensen gemeten. Aankomende dinsdag voor het laatst ouderen meten en nog wat vrouwelijke jonge proefpersonen, en ik heb genoeg data voor mijn eigen artikel! De eerste data-analyse laat ook wel veel belovende resultaten zien (sorry, ik heb niet zo'n zin om het precies hier uit te leggen), dus het gaat de goede kant op!

Ik heb hier trouwens inmiddels een fiets - mega chill - dus ik voel me helemaal thuis als nederlander..:) Daarnaast heb ik nu ook het studerenresto ondekt, voor 3.20 krijg je hier een maaltijd (ik had aardappels, zalm, sperziebonen) en twee extra's (keuze uit salade, fruit, toetjes, yoghurtjes of patisserie) en een broodje. Goede deal lijkt me! Helaas kon ik geen betaal pas krijgen omdat ik geen officiele Grenoble student ben, maar Justine (ook een Master student op 't lab) was zo lief er eentje voor me te regelen.

En toen na 2 weken werken kondigde Hanna een bezoekje aan. Nice! Ook al veel geskied - Chamrousse again - wat nogal een uitdaging was met de fiat panda door de sneeuw! (Filmpje gezien vati?). Helaas was de weersvoorspelling nogal slecht voor komende dagen - en besloten we dus maandag en dinsdag in Grenoble te blijven. Prima, want daar hebben we ons ook goed vermaakt met croissantjes, taart eten, dechatlon, een opgezette dieren museum, de stad (winkelen..;)), lasergamen en biertjes drinken. én we sloten de mini-vakantie nog even goed af door te gaan skieen in les-sept-laux op woensdag. De weersvoorspelling was slecht, maar wij skiede de hele dag in stralende zon!

En toen weer aan 't werk op 't lab; pfft! 's middags alzheimer patienten meten; wat best raar is als je de taal niet (goed) spreekt.... Gelukkig kreeg ik wel een hoop hulp.

En gisteren wéér wezen skieen.... Wel zon, maar met -16 en windstoten van 75 km/h voel je daar toch vrij weinig van. Gelukkig was ik goed voorbereid; dik aangekleed (even voor Rosa die dit altijd interessant vind; ik droeg hemd, thermoshirt, coltrui, skipully; onderjas, thermolegging, thermobroek, ondermuts, helm, ondersjaal, sjaal, 2 paar wanten en natuurlijk mijn skipak, skisokken, schoenen en skibril). Ik had het (bijna) niet koud, wat ik toch wel een prestatie vond - ik stond van 9:00 tot 16:30 op de piste!

Dus dat was een korte update van één maand tijd; natuurlijk is er veel meer gebeurd, maar dat is niet interessant, of dat vertel ik wel als ik iedereen weer zie..;)

  • 25 Januari 2015 - 13:01

    Rosa:

    haha bedankt voor de kleding update, ik kom t in februari graag in het echt controleren, haha. kus van je zus

Tags: Grenoble

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Student Human Movement Sciences - Healthy ageing in Groningen.

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 3212

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 28 Februari 2015

Grenoble

01 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: