Foam en skieeen - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu Foam en skieeen - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Esther Pré - WaarBenJij.nu

Foam en skieeen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 December 2014 | Frankrijk, Grenoble

Salut!
Alweer een week voorbij! Vandaag was niet zo best..:( Ik ging vanochtend met de tram om ouderen te gaan meten – net als vorige week – maar liet ’t foam waarop ze moesten staan in de tram liggen. Ik voelde me super lullig – alhoewel niemand van 't lab het me kwalijk neemt. Ik heb nog hard achter de tram aangerend, maarja, die was natuurlijk sneller dan ik, en ook het controleren van de terugkomende trams had geen nut. Dus nu morgenochtend naar de ‘objets trouves’ om in mijn beste frans uit te leggen dat ik op zoek ben naar een stuk ‘mouche’. Wordt een succesje denk ik zo. Ik baalde ook wel, want vandaag kon ik niet zoals gepland nog extra ouderen meten.

Anyway, gelukkig was de rest van mijn week wel leuk. Woensdag repas international, lekker gegeten van verschillende gerechten en Duitsers blij gemaakt met chocoladepepernoten. Voornamelijk gepraat over skieeen en op aanraden van, ja alweer, een Duitser me ingeschreven voor de ski-klasjes. Alleen skieeen is ook zo saai..;)

Donderdag lange dag op ’t lab, maar ’s avonds wat wezen drinken met mensen die ik had ontmoet in Lyon. De club waar we erna naartoe gingen was echter uitgestorven, beetje jammer. Gelukkig is er deze donderdag een groot feest gepland waar we samen heen gaan. De pre-sale kaarten zijn al op (nog meer pech vandaag..:(…) dus druk wordt t er in elk geval wel!
Vrijdag veel geskyped én goed nieuws uit Nederland, een nieuw nichtje! Jeeh, super leuk!

Zaterdag dan eindelijk (of eigenlijk al, maar goed) skieen! De bus ging om 7 uur (vroeeeeeg) naar les deux alpes. Daar miste ik iets. Zie foto’s om te raden. Tip: het is wit.

Nouja, bovenop de berg was het beter. Winderig, maar je kon skieeen. Ook wel veel stenen, en ik had echt een mega kras op mijn (nieuwe) huurski’s. Oeps. Ik had mezelf ingedeeld in skiklas ‘C’ maar na ongeveer 5 minuten werd verteld dat ik beter naar ‘D’ of ‘E’ kon gaan (afhankelijk hoeveel ik van zwarte pistes hield; maar aangezien die vandaag toch gesloten waren maakte dat niet zoveel uit). Anyway, de ochtend was dus een beetje sloom, maar de klas na de middag snel, en wel geschikt…;) Ik heb niet super mooie foto’s kunnen maken, maar niet getreurd lezers, want deze zaterdag ga ik weer en zal ik wat mooiere kiekjes maken!
Ik ben namelijk officieel lid geworden van de ‘ecole-de-glisse’, dus ik kan nu relatief goedkoop skieeen, en ze brengen je met bussen vanaf de campus (waar ik woon), wat ook wel heel makkelijk is.

En het liep uiteraard zondag bij het inleveren van mijn ski’s goed af, ondanks de grondige inspectie van de Dechatlon man op mijn ski’s, was deze schijnbaar niet zo erg als ik onder de indruk van mijn kras en kreeg ik mijn borg gewoon terug.

Ik hoop dat ik volgende keer wat beter nieuws kan brengen over mijn onderzoek – dat het foam terug is bijvoorbeeld – maar tot nu toe staat het er niet heel slecht voor. Ik heb 4 ouderen gemeten, en 8 jongeren, wat toch al een mooi eind op weg is voor de eerste weken!

Liefs & tot snel!

  • 16 December 2014 - 19:44

    Rosa:

    Heey esje!!

    Binnenkort ook Skype? Leuk man dat skiën.. Het is ook nogal vroeg in t seizoen hè. T sneeuwt deze Week lekker bij dus wordt alleen maar beter wrs. Jammer van die foam (wat t ook mag zijn) maar ze verkopen dat vast wel ergens!? Je kan straks vet goed Frans ben ik bang!

    Ik ga zo eens even naar Hanna s afscheidsborrel en dam ben ik straks t enige zusje du pre in Nederland ;(

  • 17 December 2014 - 15:39

    Hanna:

    Hoi schat,

    Heb je het foam al terug gevonden? Komt vast snel allemaal goed. Ja je heb mijn afscheidsborel gemist!! Kan echt niet ;)

    Als het je gerust steld, in lermoos licht ook geen sneeuw. Ik ben benieuwd naar zondag!! Wel vet dat je in een hoog groepje mag mee skieen, maar ja ski talent zit ook in de familie;)

    Kusje Hanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Student Human Movement Sciences - Healthy ageing in Groningen.

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 3216

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 28 Februari 2015

Grenoble

01 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: